2013. február 4., hétfő

Kreatív csirke, korianderrel, fahéjjal, chilivel, mézzel ...

A gasztroblogos csaj is csak ember és az ember néha de inkább sokszor van úgy, hogy nincs kedve főzni. Se idő, se ihlet... Mire felcsíkozom a húst, belenézek a fűszeres kosárkába valahogy az ihlet is megérkezik és hamarosan kész egy újabb kreatív csirke alkotás.

Két változatban készítettem el. Az egyik csíkokra vágott szószos a másik tepsiben sült egész combos. Mindkettőnél a fűszereket mozsárban összedolgoztam.


Csirkecombos változat:
Az előkészített csirkecombok minden oldalát bedörzsöltem a fűszerkeverékkel. Egy tepsit kikentem kacsazsírral de lehet olivaolaj is és belehelyeztem a combokat. Hozzádobtam gerezdekre vágott fokhagymát és néhány lilahagyma karikát. Minden comb tetetéje egy bacont helyeztem. Végül egy evőkanál mézet csorgattam az egészre. Forró sütőben első fél órában fóliával lefedve majd nélküle sütöttem amíg omlós és szép piros nem lett.




Csirkemelles változat:
Megpirítottam olivolajon a fokhagymát és a bacont. Rádobtam a csíkokra vágott csirkemellett, a fűszereket. Egy evőkanál mézet csorgattam hozzá. Sűrűn kevergetve megpirítottam és mikor már a hús teljesen megpuhult hozzáadtam a két kanál főzőtejszínt. 


Hozzávalók:

  • 2 csirkemell vagy 4 csirkecomb
  • 2 gerezd fokhagyma
  • bacon
  • 1 evőkanál koriander mag
  • 1 evőkanál mustármag
  • 1 kiskanál fahéj
  • 1 evőkanál méz
  • kurkuma
  • durvára darált színes bors
  • chili
  • olivaolaj
  • 2 evőkanál főzőtejszín (a csirkemelles, szószos változathoz)
  • kacsazsír és lilahagyma (csirkecombos változathoz)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések