2012. május 2., szerda

Sárgaborsó főzelék

Régóta szemeztem a szekrényben a sárgaborsóval, és hát van is neki bőven... :)
Utánajártam, hogy is van ez, mert néha az egyszerű dolgok amiktől tartok, legalábbis főzést illetően. Ja, hogy áztassam be egy éjszakára, jó lesz az 1-2 órára is, gondoltam. Persze végül ottfelejtettem egy teljes álló napra.




A történet egészen egyszerű. Megmosott, beáztatott borsó alá, vékonyka hagymás (lehet fokhagyma is) rántást készítünk. Teszünk bele jóféle házi, tört pirospaprikát majd a borsót az áztató vízzel együtt. Tegyünk még bele babérlevelet, őrölt fekete borsot, sót és hagyjuk megfőni. Néha kevergessük, mikor már a borsó egészen puha akkor tejföllel, kis liszttel behabarjuk. Végül még sózzuk, borsozzuk egy kicsit.
Feltétnek és sült csirkecombot készítettem de egy jó kis pörkölttel igazik klasszikus.
Én bevezetem.


Hozzávalók:

  • kb. 250 dkg sárgaborsó 158 g CH
  • víz
  • babérlevél
  • 1 fej vöröshagyma
  • kiskanál őrölt pirospaprika
  • só, bors
  • liszt
  • tejföl


1 megjegyzés:

  1. Hú de jó:) A héten én is csináltam indiai sárgaborsó főzeléket (dahl). De tény, hogy kell áztatni, mert jó kemény:)

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések