2011. november 2., szerda

Vörösboros-szilvás pulyka, hagymás kölessel (rezsó 01.)

Az elkövetkezőkben ideiglenes lakótársunk, Villany Rezsó segítségével készítek finomságokat. Kicsit tartottam az első közös főzésünktől de nem csalódtam, igazán remek szolgálatott tett.


Reggel befűszereztem a pulykahúst, hogy legyen ideje magába szívni az ízeket. Sóztam, borsoztam és a fokhagymát sem sajnáltam rá. Megszórtam kevés rozmaringgal és fél deci olajjal leöntöttem, hogy a fűszerek jobban kioldódjanak. Pár óra múlva kivettem a hűtőből és hozzákezdtem az elkészítéshez. Tűzálló serpenyőbe helyeztem a húsokat és a hozzáadott friss szilvagerezdeket. Nyakon öntöttem fél deci száraz vörösborral és egy kevéske vízzel majd fedő alatt fél órát pároltam. Mivel a vörösborhoz nagyon jól passzol ezért tettem bele 2 borókabogyót. Közben átkevergettem, fogattam a húsokat. Ha a szilva szétfő az nem baj mert úgyis mártást készítünk belőle turmix segítségével.
A megfőtt húsokat egy másik serpenyőbe tettem és kevés olajon alaposan megpirítottam. Ilyenkor szórhatunk rá még kakukkfüvet. A vörösboros, szilvás, fokhagymás levet kis liszttel besűrítettem és finoman átturmixoltamk. Még egyszer felforraltam pár gerezd hozzádobott szilvával. Ha szükséges még sózzuk és egy nagyon kevéske fahéjjal megszórjuk.
Ez alatt a sós vízben főtt köles is elkészült amit tálalás előtt, olajon pirított vöröshagymával átkeverünk.
A finom, pikáns gyümölcsös, szaftos hús mellé a köles kitűnő választás volt.

Hozzávalók:

  • 60-70 dkg filézett pulyka felsőcomb
  • 6 szem szilva
  • fél deci száraz vörösbor
  • 6 gerezd fokhagyma
  • só, bors,
  • borókabogyó
  • rozmaring
  • kakukkfű
  • fahéj
  • kanál liszt
  • kevés víz
  • köles
  • vöröshagyma
  • olaj

2 megjegyzés:

  1. Megfőztem, isteni lett. Vera, ilyen ötleteket kérünk még. :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök:) van még a tarsolyomban gyümölcsös húsi...

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések