2011. február 10., csütörtök

Sörkifli

Hozzávalók:
  • 0.5 kg liszt
  • 25 g élesztő
  • 3.5 dl tej
  • 1 dl olaj
  • 1 kávéskanál só
  • 1 db tojás
  • füstöltsajt, szezámmag
Korábban sosem mertem nekiállni efféle tésztáknak de a félsz nagyobb volt mint a nehézsége. Vagy csak a blog bátorít ennyire? Mindenesetre, már több napi reggelink megoldódott kezdődő sütéstudományommal.

Kis tálban a tej felét felmelegítem és felfuttatom benne az élesztőt.(15 perc) A lisztet a tojással, étolajjal, sóval, maradék tejjel és az élesztővel összekeverem. Alaposan átdagasztom. Ilyenkor még sok lisztet felvesz, nem kell szigorún betertani a receptet. :)
Fél óra kelesztés (meleg helyen, letakarva) után 3 cipóra osztottam, tányér nagyságúra nyújtottam, majd ezt 4 majd, 8 cikkbe vágtam. A kis háromszögek szélesebb végébe füstöltsajtot tettem és feltekertem. A tepsiben még hagytam kelni egy kicsit, közben megkentem tojással és reszeltsajtot, szezámmagot szórtam rá.
Melegen a legfinomabb.
Legközelebb pizzás töltelék lesz :)

A receptért ismét köszönet Andi konyhájának.

1 megjegyzés:

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések