2010. július 24., szombat

Mi kerüljön a tortillába? Avagy rendhagyó házi gyros olasz, görög és thai szósszal

A gyrost nagyon szeretem, mert könnyű és egészséges étel tele zöldségekkel és finom ropogós húsdarabokkal amiket elbűvöl a hűvös lágy joghurt és a csípős paradicsomszósz keveréke. Az egyik barátunknál ettem először házi készítésűt, és azóta én is sokszor csináltam csirkemellből melyet görög fűszerkeverékkel sütöttem pirosra. Legutóbb viszont amikor az éhség győzedelmeskedett felettem a grillcsirke bizonyult a leggyorsabb megoldásnak, és egy újabb ízélménynek is. Ezek után már az egyszerű joghurtszósszal sem értem be így az öntet egyik feléből görög jellegű tzatzikis (fokhagyma, só, bors, petrezselyem) és a másikból thai ihletésű (fokhagyma, gyömbér, koriander, chilli, cayenne bors) kisérőt készítettem. Ezek mellett persze nem maradhatott el a paradicsomszósz sem, amit ezúttal olaszosra vettem és felpaprikáztam egy nagy löket chillivel. Ebben a lakomában az a nagyszerű hogy az asztalnál mindenki kedvére válogathat, hiszen a hozzávalók külön tálakban várakoznak arra hogy az éhes vendégek bepakolják őket egy pitába vagy tortillába.

A csirke ha nem grill:
50 dkg csirkemell
gyros fűszerkeverék: rozmaring, őrölt édes paprika, oregánó, fokhagyma granulátom, bors

Zöldségek feldarabolva:
lila káposzta, paradicsom, uborka, kaliforniai paprika, lilahagyma, újhagyma

Görög szósz:
30dkg (2 kis doboz) joghurt
fokhagyma, só, bors, petrezselyem

Thai szósz:
30dkg (2 kis doboz) joghurt
fokhagyma, gyömbér, koriander, chilli, cayenne bors

Olasz szósz:
paradicsomszósz
fokhagyma, só, bors, oregánó, chilli

Az egy személyre jutó piták száma 1-2, a tortilláké pedig 2-3 szokott lenni általában.
Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések